Zverejnené: 01.05.2022

Digitalizácia bankovníctva IV.časť


Article image  
K tomu aby sme bankové operácie riešili internetovou komunikáciou máme ako narod stále ďaleko. Online komunikáciu sme vo väčšej miere využívali najmä v období covid opatrení a po ich uvoľnení prišiel akoby návrat do normálu. Obsluha účtu je už prostredníctvom Internetbankingu pre väčšinu z nás samozrejmosťou, dokonca kvalitný mobile banking, sa stáva podmienkou pri výbere banky. Prax však ukazuje, že to najlepšie riešenie spočíva v zdravom mixe zastúpenia pobočky a digitálu v prostredí bánk.

V našom ďalšom diely sme sa pozreli na banku, ktorá svoj marketing stavia viac na zatúpení v každom väčšom meste. Dúfame, že si vďaka nášmu prehľadu budete vedieť predstaviť viac, či je aj Prima banka digitálnou bankou.

Prima banka

Prima banka Slovensko, a.s. začala svoju činnosť v čase vzniku samostatnej Slovenskej republiky. V roku 1993 sme ju registrovali pod názvom Prvá komunálna banka, ktorú založilo 193 slovenských obcí.  Špecializovala sa na financovanie miest a obcí Slovenska. Od 1. Januára 2012 banka zmenila svoj obchodný názov na Prima banka Slovensko, a.s.

Aplikácia Peňaženka

S aplikáciou Peňaženka získate prehľad o všetkých produktoch priamo v mobile  V smartfóne je možné:
  • kontrolovať účty a úvery, pohyby na účte, čakajúce transakcie,
  • nastaviť trvalé príkazy a inkasá,
  • zadať platbu či naskenovaním čiarového kódu, QR kódu, použitím šablón alebo funkciou, zopakovať platbu či odpovedať platbou,
  • autorizovať platby kartou na internete.

Internet banking

S Internet bankingom máte prehľad zúčtovaných a čakajúcich príkazov, overenie ich stavu, možnosť storna príkazu prehľad o svojich úveroch, aktiváciu e-mailovej notifikácie o pohyboch na účte, transakciách platobnou kartou/mobilom a pod.

SMS notifikácia

K aktivácií je potrebný je mobilný telefón aktivovaný v sieti Telekom, Orange, O2 alebo 4ka. Službu je možné aktivovať prostredníctvom Internet bankingu alebo v pobočke. Zvolíte si číslo účtu, číslo mobilného telefónu a typ notifikácie.

PUSH notifikácia

PUSH notifikácia poskytuje na výber dva typy informácii a to  bezplatný prehľad o každom pohybe na účtoch ako aj transakciách platobnou kartou a informáciu o novej správe v schránke správ. Prostredníctvom PUSH notifikácie na  mobilný telefón budete mať bezplatný prehľad o svojich financiách. 

Apple Pay

Pri platbe s verifikáciou cez Face ID je potrebné dvakrát stlačiť bočné tlačidlo na  iPhone, pozriete sa na display pre verifikáciu a priložíte svoj iPhone k platobnému terminálu.
Pri platbe s verifikáciou cez Touch ID priložíte svoj iPhone k platobnému terminálu s prstom priloženým na tlačidle Touch ID.
Pri platbe prostredníctvom Apple Watch stlačíte dvakrát bočné tlačidlo a pridržte hodinky pri čítačke platobného terminálu. 

Google Pay

Cez službu Google Pay môžete zaplatiť svoje platby len priložením mobilného telefónu k platobnému terminálu obchodníka a nepotrebujete mať pri sebe svoju platobnú kartu.
Pre aktiváciu služby Google Pay je potrebné mať:
  • mobilný telefón s operačným systémom Android 5 alebo vyšším s podporou technológie NFC (Near Field Communication),
  • prístup na internet,
  • aktívnu platobnú kartu Maestro alebo Mastercard,
  • stiahnutú a aktivovanú mobilnú aplikáciu Peňaženka. 

Xiaomi Pay

Pre aktiváciu služby Xiaomi Pay je potrebné:
  • vlastniť náramok Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC,
  • mať v mobilnom zariadení nainštalovanú aplikáciu Xiaomi Mi Fit,
  • aktívnu platobnú kartu Mastercard. 

Garmin Pay

Údaje o platobnej karte sú v bezpečí, nakoľko nie sú uložené ani v zariadení, ani u obchodníkov.
Pre aktiváciu služby Garmin Pay je potrebné:
  • vlastniť hodinky Garmin s NFC čipom,
  • mať v mobilnom zariadení nainštalovanú aplikáciu Garmin Connect,
  • aktívnu platobnú kartu Mastercard a Maestro.
  Foto:mojandroid.sk


Užitočné články

Odborníci Finančného kompasu v médiách