Zverejnené: 15.04.2022

Digitalizácia bankovníctva – II. časť


Article image

Digitálne technológie v bankovníctve nezaháľajú, no práve naopak. Príchod smartfónov a rozšírenie internetu zmenil a neustále mení bankový svet. Dnes už vyriešime z domu aj situácie, pre ktoré bolo v minulosti bolo nutné navštíviť pobočku banky. Bankové mobilné aplikácie priniesli nový spôsob, ako manažovať svoje financie. Ako je na tom banka, ktorá má na Slovensku 41 pobočiek?


ČSOB

Na úvod musíme skonštatovať, že ČSOB je digitálna banka. Nie len že sleduje najnovšie trendy, ale neustále pracuje aj na ich implementácii do praxe. Zameriava sa nielen na inovácie, s ktorými klient prichádza do kontaktu ako bežný používateľ bankových aplikácií, ale aj na tie, ktoré nie sú viditeľné z pohľadu klienta.

ČSOB SmartBanking -  má moderný dizajn, je rýchla a prehľadná. Ponúka detailnú históriu transakcií, správu platobných kariet s možnosťou dočasnej blokácie karty či zmeny limitov a takisto funkcie, ako je uzatvorenie poistenia či investovanie do fondov.

ČSOB SmartToken  - je bezpečné internetové bankovníctvo. Mobilná aplikácia ČSOB SmartToken slúži na generovanie jednorazových kódov pre prihlásenie klienta, elektronický podpis odosielaných príkazov v internetbankingu.

Moja ČSOB a zároveň pre aktiváciu aplikácie ČSOB SmartBanking či potvrdenie internetovej 3D Secure platby. Každý vygenerovaný kód je jedinečný a jeho platnosť je časovo obmedzená.

MultiBanking -  je súčasťou SmartBankingu, do ktorého sa klient prihlasuje zadaním PIN kódu alebo fingerprintom. Pripojenie
účtu cez MultiBanking je kvôli bezpečnosti časovo obmedzené na maximálne 90 dní. Pre potvrdenie pripojenia účtu sa postačí znovu prihlásiť s údajmi druhej banky. MultiBanking sa deaktivuje s posledným odpojeným účtom. Klient svoje účty z viacerých bánk ovládate z jednej aplikácie.

ČSOB API -  do dvojstranného vzťahu medzi bankou a klientom môže vstúpiť tzv. tretia strana alebo Third Party Providers (TPP) v úlohe sprostredkovateľa platobných služieb. Prístup k účtu klienta však získa iba licencovaný sprostredkovateľ platobných služieb až po udelení súhlasu klientom.

Banka podporuje platenie smartfónmi aj hodinkami cez Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay a príjemne nás prekvapil aj Garmin Pay.

Ďalší rozvoj technológií priniesol zjednodušenie plánovania a vykonávania ONLINE poradenstva pre klientov priamo v prostredí CRM aplikácie (Custumer Relationship manager) a to aj pre podnikateľov. Plánovanie a realizácia ONLINE poradenstva priamo v CRM je ukážkou toho, ako CRM aplikácia prináša nové funkcionality a benefity, vďaka ktorým je ČSOB čoraz viac prístupnejšia pre klientov. ČSOB sleduje najnovšie trendy a neustále pracuje na ich implementácii do praxe.

CRM aplikácia prináša nové funkcionality a benefity, vďaka ktorým je ČSOB čoraz viac prístupnejšia pre klientov. ČSOB sleduje najnovšie trendy a neustále pracuje na ich implementácii do praxe.

Hodnotenie ČSOB

Anketa Smart Banka 2020 zaznamenala 50 660 hlasujúcich, ktorí vyjadrili svoje sympatie voči banke a hlasovali za jednotlivé funkcionality, ktoré sú podľa nich najdôležitejšie.
Výsledky v špeciálnej kategórii aplikácií v Huawei AppGallery:

 
1. miesto: George Slovakia od Slovenskej sporiteľne.
2. miesto: SmartBanking od ČSOB.
3. miesto: Tatra banka od Tatra banky.
 
Výsledné poradie bolo určené na základe kombinácie viacerých faktorov. Do úvahy sa bral počet hlasov od hlasujúcich so zariadeniami Huawei, počet stiahnutí a hodnotenia aplikácie v obchode AppGallery. Okrem toho bolo zamerané aj na integráciu mobilných služieb Huawei v rámci konkrétnej bankovej aplikácie. Obrovský mínus z nášho pohľadu v zmysle digitalizácie bankovníctva zaznamenala ČSOB v kontexte okamžitých platieb, do ktorých sa na naše prekvapenie nezapojila.


Užitočné články

Odborníci Finančného kompasu v médiách